جاب آفر استرالیا

جاب آفر استرالیا

استرالیا یکی از کشورهای مهاجرپذیر بوده که انواع ویزاها را برای افراد مختلف صادر می‌کند. برای دریافت هر یک از انواع ویزای استرالیا لازم است که واجد شرایط آن باشید. افراد متخصص، بامهارت و فارغ‌التحصیلان نیز می‌توانند با دریافت ویزاهای انواع کاری و مهارتی اقامت دائم یا موقت این کشور را اخذ کنند.

برای دریافت ویزای جاب آفر استرالیا (job offer)، باید متقاضی یکی از مشاغل موردنیاز این کشور باشید و مدارک لازم را ارائه دهید. در ادامه این مطلب، درباره جاب آفر استرالیا صحبت کردیم. تا انتهای مقاله با ما همراه باشید.

تعریف ویزای جاب افر استرالیا

اگر شغل شما جز مشاغل با مهارت خاص است می‌توانید به استرالیا مهاجرت کنید

جاب آفر استرالیا چیست؟

جاب آفر (job offer) یا پیشنهاد کار، برای افرادی است که پیشنهاد کاری از طرف کارفرما از کشور مقصد دارند. با استفاده از این پیشنهاد کاری، فرد می‌تواند به کشور مقصد مهاجرت کرده، کار کند و در صورت داشتن شرایط، اقامت آن کشور را بگیرد.

لازم به ذکر است که در کشور استرالیا مانند کشورهای امریکا یا کانادا یا کشورهای اروپایی، چیزی به اسم جاب آفر استرلیا وجود ندارد. اما دولت استرالیا ویزاهایی را تحت عنوان ویزای اسپانسر کارفرما یا اسپانسر شغلی معرفی کرده است که یکی از شیوه‌های مهاجرت کاری به استرالیا است.

در این روش یعنی ویزای اسپانسر شغلی، با درخواست کارفرما، پیشنهاد کاری از طرف یک کارفرما برای شما ارسال می‌شود که شرایط ویژه‌ای دارد. برای ارسال این درخواست، کارفرما باید مراحل ارزیابی را طی کند و همچنین اثبات کند که فردی با تخصص و مهارت مناسب را در کشور خود نیافته است.

این ویزا می‌تواند از طریق ویزای 482، ویزای 186، 187 و ویزای 491 استرالیا انجام شود که در ادامه، آن‌ها را به صورت مختصر توضیح دادیم.

معرفی ویزای اسپانسر شغلی استرالیا

اگر مهارت‌ها و قابلیت‌هایی برای پیشرفت اقتصاد و نیروی کار استرالیا دارید، ممکن است واجد شرایط مهاجرت به استرالیا از طریق پیشنهاد شغلی باشید. چندین ویزا وجود دارد که اگر شما قصد مهاجرت به استرالیا را دارید می‌توانید متناسب با شرایط خود اقدام به اخذ یکی از این ویزاها کنید. در ادامه به معرفی هر یک از این ویزاها می‌پردازیم.

ویزای ساب‌کلاس 482 استرالیا

این ویزای موقت، به کارفرما اجازه می‌دهد تا از یک کارگر با مهارت مناسب، به‌دلیل کمبود نیروی ماهر در استرالیا حمایت مالی کند. اقامت مهاجران با این نوع ویزا با داشتن تعهد تجاری بین‌المللی (ITO) بین 2 تا 4 سال است. هزینه این نوع ویزا از 1290 دلار (AUD) شروع می‌شود. شرایط عمومی برای دریافت این ویزا عبارتند از:

  • به عنوان یک کارگر ماهر توسط یک کارفرما تأیید شده نامزد شود.
  • مهارت‌های مناسب برای انجام کار را داشته باشد.
  • الزامات مربوط به زبان انگلیسی را ارائه کند.

برای اطلاعات بیشتر درباره این ویزا، مطلب زیر را مطالعه کنید.

ویزای ساب‌کلاس 491 استرالیا

این ویزا برای افراد ماهری است که توسط دولت ایالتی یا منطقه‌ای برای زندگی و کار در منطقه استرالیا معرفی شده‌اند. برای این ساب‌کلاس دو نوع ویزا وجود دارد که یکی برای شخص ماهر متقاضی کار در استرالیا و دیگری برای اعضای خانواده او است.

با این ویزای می‌توانید به مدت 5 سال در استرالیا به کار و تحصیل مشغول شوید. پس از 3 سال اقامت در این کشور اقدام به دریافت ویزای دائمی کنید. افراد برای دریافت این ویزا باید:

  • توسط یک آژانس دولتی ایالتی یا منطقه‌ای درخواست داده باشند، یا یکی از بستگان واجد شرایط باید از متقاضی حمایت کنند.
  • یک شغل در لیست مشاغل ماهر مربوطه داشته باشند.
  • مهارت‌های مناسب برای شغل داشته باشند.
  • برای کار دعوت شوند.
  • امتیاز لازم را کسب کنند.

برای اطلاعات بیشتر درباره این ویزا، مطلب زیر را مطالعه کنید.

ویزای ساب‌کلاس 186 استرالیا

این ویزا به کارگران ماهر که توسط کارفرمای خود معرفی شده‌اند، اجازه می‌دهد در استرالیا زندگی و کار کنند. مدت‌زمان اقامت با این نوع ویزا دائمی است و هزینه آن از 4115 دلار است. افراد متقاضی برای دریافت این ویزا باید:

  • مهارت‌های لازم برای کار را داشته باشد.
  • توسط یک کارفرمای استرالیایی دعوت به کار شود.
  • شرایط سلامت جسمی و روانی لازم داشته باشد.

برای اطلاعات بیشتر درباره این ویزا، مطلب زیر را مطالعه کنید.

ویزای ساب‌کلاس 187 استرالیا

این ویزا به کارگران ماهر که توسط کارفرمای خود در منطقه خاصی از استرالیا معرفی شده‌اند اجازه می‌دهد در استرالیا زندگی و کار کنند. مدت‌زمان اقامت با این نوع ویزا به طور دائم است و هزینه آن 4045 دلار است. افراد متقاضی برای دریافت این ویزا باید:

توسط یک کارفرمای استرالیایی تأیید شده و برای کار در منطقه خاصی از استرالیا نامزد شده باشد.
محدودیت سنی برای افراد زیر 45 سال است.
مهارت‌ها، صلاحیت‌ها و الزامات زبان انگلیسی را داشته باشد.

لطفاً توجه داشته باشید که ویزای 187 برای درخواست جدید بسته شده است و با زیر کلاس 494 جایگزین شده است.

ویزای جاب آفر استرالیا

ویزای جاب آفر استرالیا

شرایط اخذ جاب آفر استرالیا یا اسپانسر شغلی

کارفرما و متقاضی مهاجرت از این روش، باید مراحل ارزیابی را طی کنند. همچنین شرکت و پیشنهاد شغلی نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد. در همه موارد مهم است که متقاضی در مقایسه با یک کارمند استرالیایی بتواند ارزش افزوده‌ای در این کشور ایجاد کند.

به‌عنوان شرایط کلی لازم است که افراد مهارت‌های زبان و یکی از مشاغل مورد نیاز این کشور را داشته باشند. با مراجعه به سایت اداره مهاجرت استرالیا می‌توانید این لیست مشاغل را ببینید.

اگر نیاز به مشاوره دارید فرم زیر را پر کنید تا مشاوران ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

نحوه دریافت پیشنهاد کار از استرالیا

قبل از اقدام برای درخواست کار لازم است که تحقیقاتی در حوزه رشته و مهارت خود انجام دهید و بررسی کنید که در این کشور به مهارت و تخصص احتیاج داشته باشند. تقاضا برای برخی از مشاغل در استرالیا بیشتر و برای برخی کمتر است.

مثلاً اگر مهارت‌هایی در حوزه دیجیتال و تجارت الکترونیک دارید یا مایل به کار در مناطق دوردست هستید، یافتن شغل برای شما آسان‌تر خواهد بود. توجه کنید که برای استخدام و دریافت حمایت از کارفرما لازم است که مهارت بالا در حوزه خود داشته باشید. افراد با مهارت بالا، از طرف کارفرمایان حمایت مالی شده و می‌توانند مدت کوتاهی در این کشور اقامت داشته باشند.

همچنین ممکن است لازم باشد که تسلط کافی در زبان انگلیسی داشته باشید. آشنایی با فرهنگ و زبان استرالیایی در مصاحبه کاری می‌تواند امتیاز مثبتی برای شما باشد. رزومه خود را مناسب با قوانین و فرهنگ استرالیا تنظیم کنید. سعی کنید در رزومه مهارت‌هایی که متناسب با نیازهای شرکت موردنظر شماست را توضیح دهید.

کارفرمایان روزانه ممکن است با درخواست‌های زیادی روبرو باشند بنابراین مهم است که رزومه قوی داشته باشید. صرف‌نظر از اینکه شما یک خارجی جویای کار در این شرکت هستید باید روی مهارت‌های خود تمرکز کرده تا نظر کارفرمایان را جلب کنید. برای انجام مصاحبه بهتر است که با پلتفرم‌های لازم آشنایی و در هر یک حساب کاربری داشته باشید.

در مطلب زیر، برای پیداکردن کار در استرالیا، 4 روش خوب معرفی کردیم که پیشنهاد می‌کنیم مطالعه کنید:

مشاغل موردنیاز جهت دریافت ویزای جاب آفر استرالیا

برای اینکه شانس بیشتری جهت دریافت ویزای جاب آفر استرالیا داشته باشید باید مهارت و شغل شما مطابق با مشاغل موردنیاز استرالیا باشد. بازار استرالیا بسیار رقابتی بوده و برای موفقیت بیشتر لازم است که مهارت‌هایی در سطح بالا داشته باشید. لیست 10 شغل پرتقاضای استرالیا در ادامه آمده است:

  • پرستاران
  • معلمان دبیرستان
  • برق‌کار
  • برنامه‌نویسان نرم‌افزار و برنامه‌های کاربردی
  • مهندس عمران
  • نجار
  • مکانیک
  • آشپز
  • هتلداری

ما در مطلب لیست مشاغل موردنیاز استرالیا، شغل‌های پرتقاضا را معرفی کردیم و به شما کمک می‌کنیم تا دیدِ بهتری نسبت به بازارِ کار این کشور و نیازهای آن داشته باشید.

مشاغل مورد نیاز جاب آفر استرالیا

انواع مشاغل مورد نیاز برای دریافت جاب آفر استرالیا

هزینه اخذ جاب آفر یا اسپانسر شغلی استرالیا

برای دریافت انواع ویزای اسپانسر شغلی کشور استرالیا نیاز به پرداخت هزینه است. هزینه جاب آفر متناسب با ساب‌کلاس‌ها متفاوت است. ویزای ساب‌کلاس 482 که برای به‌کارگیری نیروهای ماهر است، ارزان‌تر از سایر ساب‌کلاس‌ها بوده و هزینه آن 1290 دلار است. همانطور که قبلاً گفته شد، افراد با این ویزا می‌توانند به‌صورت موقت در استرالیا مشغول به‌کار شوند. هزینه ویزای ساب‌کلاس 187، 186 و 491 به ترتیب 4045، 4115 و 4115 دلار است.

سخن پایانی

جاب آفر استرالیا یکی از راه‌های اخذ اقامت در این کشور است. کارفرمایان استرالیایی به‌دلیل کمبود نیروی متخصص در برخی از حوزه‌ها اقدام به استخدام نیرو از دیگر کشورها می‌کنند. job offer استرالیا درواقع پیشنهاد کار از طرف کارفرمایان این کشور است، برخی از این مشاغل پرتقاضا شامل پرستاری، معلمی، برق‌کار و … است.

برای دریافت جاب آفر باید مدرک تحصیلی شما متناسب با مشاغل پرتقاضای این کشور باشد. ویزای جاب آفر استرالیا در انواع ساب‌کلاس‌ها صادر شده که هر یک ویژگی‌های خاص خود را دارد. هزینه‌های این ویزا متناسب با ساب‌کلاس آن متفاوت است، و ارزانترین آن، ویزای کار با ساب‌کلاس 482 است.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *