مهاجرت به یونان

مطلب پیشِ رو، راهنمای کامل مهاجرت به یونان در سال 2023 است که با استفاده از اطلاعات و آمار تازه و دقیق مهاجرتی و از منابع معتبر تهیه کرده‌ایم.

این مطلب به‌صورت پیوسته آپدیت می‌شود تا جدیدترین شرایط مهاجرت به یونان و قوانین مهاجرتی این کشور را در اختیار شما قرار دهیم. اگر فعلاً نمی‌خواهید این متن را تا انتها مطالعه کنید، فرم ارزیابی مهاجرت را پُر کرده تا مشاوران باتجربه ما با شما تماس بگیرند.

اگر هم به دنبال زندگی در یک کشور اروپایی هستید و هم می‌خواهید این کار برایتان مقرون‌به‌صرفه تمام شود، یونان بهترین گزینه است!

کار، زندگی یا تحصیل در این کشور کهن، زیبا و چشم‌نواز، می‌تواند دل‌انگیز باشد. تازه، خیلی از کسانی که از ایران، به یونان مهاجرت می‌کنند، می‌گویند این کشور، دروازه‌ای عالی و سکوی پرشی مناسب برای رسیدن به کشورهای بزرگ‌تر و پیشرفته‌تر اروپایی است!

چه بسیار افرادی که با مهاجرت به یونان، توانسته‌اند به کشورهایی که بیشتر علاقه دارند، برسند.

در مطلب پیش رو، همه‌چیز را از نقطه صفر تا در دست گرفتن ویزای یونان، برایتان گفته‌ایم. هزینه‌های مهاجرت به یونان، شرایط، مدارک و روش‌ها!

تا انتها همراهمان باشید. اگر هم سؤالی در ذهن داشتید که پاسخش در مقاله نبود، قسمت کامنت‌ها برای شماست. بنویسید و سریع و دقیق، پاسخ دریافت کنید!

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

روش های مهاجرت به یونان

مهاجرت به یونان می تواند زندگی فردی که به تغییر نیازمند است را تغییر دهد.
هر کسی با توجه به شرایط خود اقدام به بهره مندی از یکی از انواع روش های مهاجرت به یونان می کند. در این بخش قصد داریم به کلیه این روش ها بپردازیم.

  • مهاجرت به یونان از طریق کار
  • مهاجرت به یونان از طریق تحصیل
  • مهاجرت به یونان از طریق سرمایه گذاری
  • مهاجرت به یونان از طریق ازدواج
  • مهاجرت به یونان از طریق تولد فرزند
  • مهاجرت به یونان از طریق ویزای توریستی

مهاجرت به یونان از طریق کار

یکی از روش هایی که منجر به اخذ اقامت یونان می شود، مهاجرت به این سرزمین از طریق کار می باشد.

شاید بگویید که چگونه می توان به عنوان یک ایرانی از این مسیر راه ورود به اروپا را باز کرد. وارد شدن به این پروسه کمی سخت است چرا که با وجود داشتن جاب آفر، فرد باید منتظر مشاهده درخواست کارفرما بماند.

کار در یونان

یک کارفرما در یونان باید به مدت سه ماه شغل مورد نظر را در اتحادیه اروپا آگهی کند و اگر فرد مورد نیاز را پیدا نکرد، سه ماه دیگر هم این فرآیند را انجام دهد.

پس از آن دولت یونان به او اجازه خواهد داد تا آگهی را برای کشور های غیر از اتحادیه اروپا به نمایش بگذارد. روشی دیگر که ممکن است بدرد تان بخورد درباره جست و جوی شش ماهه کار در یونان است.

اگر وی بتواند با شش ماه ماندن در این کشور شغل مورد نظر را پیدا کند حتی شانس اخذ اقامت یونان را بدست خواهد آورد. در صورت پیدا نکردن شغل باید به کشور مبدا باز گردد.

البته این محدودیت ها تنها شامل ساکنان غیر از اتحادیه اروپا می شود و شهروندان کشورهای اروپایی می توانند بدون هیچ مشکلی وارد یونان شوند. البته بهتر است قبل از بررسی شرایط کار در این کشور، نگاهی هم به لیست مشاغل مورد نیاز یونان برای کار بیندازید. در این لیست می‌توانید با مشاغل پر تقاضا در بازار کار این کشور آشنا شوید.

ویزای کاری یونان، نوع D نیز نامیده می شود. فرد متقاضی باید پس از دریافت پیشنهاد کاری، مشخصات و رزومه خود را برای شرکت ارسال کند و منتظر تایید آن از سمت کارفرما بماند. پس از موفقیت آمیز بودن این پروسه، خانواده او می توانند همراه او بروند.

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

مهاجرت به یونان از طریق تحصیل

آیا تا به حال شده که به اخذ اقامت یونان از طریق تحصیل فکر کرده باشید یا به دنبال اینکه که با یک روش مثل یک آب خوردن وارد قاره اروپا شوید؟

دولت یونان تحصیل را تا 15 سالگی اجباری کرده و هیچکس حق انصراف از تحصیل در این دوره را ندارد. پس از اتمام دوران متوسطه فرد می تواند در دوره هایی ثبت نام کند که منجر به دریافت دیپلم گردد.

مهاجرت تحصیلی به یونان

حال که بحث تحصیل در یونان داغ است، آشنایی با هزینه های آن نیز در اولویت قرار می گیرد. هزینه تحصیل در این سرزمین زیبا و سرسبز حدود ۱۵۰۰ تا ۹۰۰۰ یورو در سال است که باید توسط دانشجویان بین ‌المللی پرداخت شود.

اما کسانی که ساکن کشورهای عضو اتحادیه اروپا هستند می توانند بدون پرداخت هزینه ای از امکانات آموزشی بهره مند شوند، البته قیمت ها با توجه به نوع رشته، دانشگاه متغیر و حتی مقطع تحصیلی است. تحصیل در هر یک از دانشگاه های یونان با توجه به نوع رشته، دانشگاه و حتی مقاطع تحصیلی متفاوت است.

مهاجرت به یونان از طریق سرمایه گذاری

مهاجرت به یونان از طریق سرمایه گذاری از طرق مختلفی امکان پذیر است که هر یک به صورت جداگانه منجر به اقامت دائم یونان می شود.

در بخش خرید ملک در یونان اقامتی 5 ساله نصیب فرد می گردد و در گروه دیگر که شامل کار آفرینی می شود، اخذ اقامت 10 ساله خواهد بود.

  • خرید ملک در یونان
  • تمکن مالی در یونان

سرمایه گذاری از طریق خرید ملک در یونان

اخذ اقامت یونان از طریق خرید ملک یکی از برنامه های مهاجرتی این کشور است که با گلدن ویزا یا ویزای طلایی همراه می باشد.

همچنین فردی که موفق به خرید ملک در یونان می شود، اجازه سفر کردن به اتحادیه شینگن اروپا را خواهد داشت.

از آنجایی اخذ گلدن ویزای یونان تنها با خرید ملک برای غیر اروپایی ها اتفاق می افتد، متقاضیان می توانند با پرداخت کمترین هزینه ها اقامتی 5 ساله را بدست آورند.

سرمایه گذاری در یونان

متقاضیان پس از اخذ ویزای طلایی یونان می توانند همسر و فرزندان زیر 21 سال خود، پدر و مادر و خواهران و برادران زیر 21 سال، پدر و مادر همسر و خواهران و برادران همسر زیر 21 سال را همراه با خود ببرند و برای همگی اقامت یونان را دریافت نمایند.

یکی از شاخص ترین دلایلی که اقامت یونان با خرید ملک را برای متقاضیان جذاب جلوه می کند، این است که مقدار هزینه سرمایه گذاری در خرید ملک و مستغلات در این کشور نسبت به سایر کشور های اروپایی بسیار پایین می باشد.

افراد می توانند با مهاجرت به یونان از طریق سرمایه گذاری و خرید ملک با قیمت 250000 یورو برای خود سرمایه ای ناب پس انداز کنند.

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

گلدن ویزای یونان در اخذ اقامت مزیت های بیشماری دارد که در این بخش به آن ها اشاره می کنیم.

  • توسط قوانین شهروندی، فرد تحت حفاظت دولت یونان قرار می گیرد.
  • دسترسی سریع به 26 کشور بدون ویزا امکان پذیر خواهد شد.
  • دریافت شهروندی و پاسپورت یونان ممکن است.
  • امکان سفر به تمامی کشورهای عضو اتحادیه شینگن و همچنین به انگلستان میسر است.
  • دریافت اقامت یونان بعد از 2 ماه امکان پذیر است.
  • شهروندان یونان می توانند حق زندگی و کار در 34 کشور اتحادیه اروپا را کسب نمایند.
  • ساکنان و شهروندان یونان حق تحصیل در مدارس و دانشگاه به صورت رایگان و یا با شهریه پایین را دارند.
  • زندگی در کشوری ایمن با آب و هوای آفتابی مدیترانه ای تجربه خوبی خواهد بود.
  • امکان باز کردن حساب های بانکی وجود دارد.
  • امکان به همراه داشتن اعضای خانواده (همسر و فرزندان زیر21 سال) موجود است.
  • فرزندان زیر 18 سال، پس از اخذ اقامت تا 21 سال میتوانند اقامت شان را تمدید کنند.
سرمایه گذاری در یونان

سرمایه گذاری از طریق تمکن مالی در یونان

اخذ اقامت یونان از طریق تمکن مالی یکی از ارزان ترین راه های ورود به قاره اروپا است.

چرا که فرد می تواند با مشورت گرفتن از وکلای مهاجرتی حرفه ای نظیر وکلا و مشاوران موسسه کاریابی بین المللی بهراد موفق به اخذ اقامت دائم شوند.

تمکن مالی یونان

هزینه ای که برای این روش دریافت می شود، شامل هزینه افتتاح حساب، اجاره ملک، بیمه شدن و هزینه ورود به خاک اروپا می باشد. مزیت های اخذ ویزای سرمایه گذاری از طریق تمکن مالی عبارت است از:

  • از بیمه‌های پزشکی و درمانی دارای اعتبار در عرصه بین ‌المللی برخوردار خواهد شد.
  • سریع ترین و آسان‌ ترین روش اخذ اقامت شینگن در اتحادیه اروپا به شمار می رود.
  • به هیچ گونه سرمایه‌ گذاری و یا ثبت شرکت در اتحادیه اروپا نیازی نیست.
  • تمدید مجوز اقامت به آسانی صورت می گیرد.
  • بعد از اخذ اقامت، به اجاره کردن ملک در یونان نیازی نخواهد بود.
  • به مدرک زبان انگلیسی یا یونانی نیازی نیست.
  • به صورت آزادانه می توان در یکی از کشورهای حوزه شینگن زندگی کرد.

مهاجرت به یونان از طریق ازدواج

اخذ اقامت یونان از طریق ازدواج یکی از روش هایی است که شاید از شنیدن آن متحیر شوید، مگر می شود با ازدواج هم تابعیت یونان را گرفت؟

بله چرا که نه تنها باید یک شهروند یونانی یا اتحادیه اروپا را پیدا کنید و به دولت ثابت کنید که به هم علاقه مند هستید.

برای انجام این کار باید مدارکی همچون تابعیت یونانی همسر، ثبت ازدواج به صورت رسمی و گواهی آن را فراهم کنید.


نکته جالب آن است که برای ازدواج هزینه ای برای اخذ ویزا از فرد دریافت نمی شود.

مهاجرت به یونان از طریق تولد فرزند

نکته مهم این است که برخی می خواهند با تولد فرزندشان در یک کشور جدید برای نوزاد خود تابعیت گرفته و به واسطه او خودشان نیز بتوانند به کشور مذکور مهاجرت نمایند.

کشور یونان تابع قانون خون می باشد و مهاجرت به یونان از طریق تولد بدون داشتن رابطه خونی ممکن نیست.

به این صورت که کودک با تولد در خاک یونان تابعیت آن را بدست نمی آورد و تنها در صورتی که پدر یا مادرش تبعه یونان باشند، می تواند تابعیت این کشور را دریافت نماید.

شاید برخی از والدین تصور کنند که با اقامتی کوتاه مدت در کشور یونان می توانند فرزندشان را جزو تبعه های این کشور قرار دهند، اما باید بگوییم که این تصور اشتباه است و اخذ تابعیت با اقامت کوتاه مدت ممکن نیست.

مهاجرت به یونان از طریق تولد فرزند

بنابراین اگر والدینی هستید که می خواهید فرزندتان تابعیت یونان را اخذ کند، باید ابتدا برای اخذ تابعیت خودتان اقدام نمایید و برای زمانی 5 ساله در این کشور زیبا برنامه ریزی کنید.

به این ترتیب شما پس از گذشت 5 سال، تابعیت یونان را بدست می آورید و اگر فرزندی به دنیا بیاورید، می توانید نسبت به اخذ پاسپورت و تابعیت نوزادتان نیز اقدام نمایید.

مهاجرت به یونان از طریق ویزای توریستی

مهاجرت به یونان از طریق ویزای توریستی یکی از مواردی است که علاقه مندان مخصوص به خود را دارد.

البته هدف اصلی متقاضیان اخذ این ویزا، ویزای شینگن است و معمولا تعداد زیادی به دلیل عدم آگاهی از نحوه دریافت، مراحل را اشتباه می روند و ریجکت می شوند.

برای اینکه فردی از ریجکت شدن جلوگیری کند باید در گذشته سوابق کیفری نداشته باشد و پاسپورتش دارای اعتبار باشد..

همچنین وی موظف است مدارک اقامتی و تمکن مالی درستی را ارائه دهد.

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

هزینه زندگی در یونان

یونان یکی از کشور های اتحادیه اروپا است و برای زندگی در این سرزمین که به امپراتوری بیزانس معروف است باید پول خود را به یورو تبدیل کنید.

هزینه زندگی در یونان به طور کلی 30٪ کمتر از سایر کشورهای اروپایی است، لذا متقاضیان می توانند بدون هیچ مشکلی نسبت به اخذ اقامت یونان اقدام کنند.

محصولات غذایی در یونان بسیار ارزان است، به ویژه در رودس، جایی که هیچ گونه واردات مالیاتی وجود ندارد، این امر باعث می شود این کشور از نظر هزینه های زندگی بهتر از بسیاری از کشورهای اروپایی باشد.

البته هزینه زندگی در یونان بسته به سبک زندگی و نوع خوراک و پوشاک هر فرد متغیر است. در این بخش به بررسی قیمت ها می پردازیم.

هزینه زندگی در یونان

احتمالا شرایط زندگی در یونان، هزینه های دیگر آن، مزایا و معایب آن و اطلاعاتی از این قبیل سوال شما هم باشد. در این باره مطلب زیر را از دست ندهید:

بررسی اعتبار پاسپورت یونان

بهتر است بدانید که اقامت و تابعیت مانند هم نیستند و برخی از افراد آن ها را یکی تلقی می کنند.

کسانی که از اقامت دائم یونان برخوردارند، می توانند از تمامی حقوق شهروندی نظیر آموزش، بهداشت و امکانات دیگر بهره مند گردند.

این در حالی است که با اخذ حقوق تابعیت قادر خواهند بود علاوه بر امکانات قرار داده شده، در انتخابات شرکت نموده و در مشاغل سیاسی مشغول به فعالیت شوند.

در نهایت بهترین حالت، اخذ پاسپورت یونان است که فرد با وجود استفاده از کلیه امکانات شهروندی، قادر خواهد بود تا در تمام کشور های عضو اتحادیه اروپا، کار و زندگی کند.

  • پذیرفته شدن دو تابعیت در یونان، یعنی کسانی که در اتحادیه اروپا کار و زندگی می کنند، قادرند کشور یونان را به عنوان تابعیت دوم خود انتخاب کنند و تابعیت اصلی خود را حفظ کنند.
  • پاسپورت یونان اعتبار والایی دارد زیرا هم ردیف پاسپورت کشورهای سوئیس، کانادا و اتریش در نظر گرفته شده است.
  • به منظور اعطای تابعیت، از اصل خون استفاده می شود، بدین منظور که پدر یا مادر شهروند یونان باشند، فرد نیز می تواند تابعیت را به دست آورد.
  • پاسپورت یونان چهارمین رتبه در سطح جهان را به خود اختصاص داده است.
  • امتیاز این پاسپورت به 164 می رسد، بدین منظور که افرادی که دارای این پاسپورت هستند می توانند به 164 کشور در جهان بدون داشتن ویزا سفر نمایند.
  • یونان یکی از مهم ترین و برجسته ترین کشور ها در اقتصاد جهانی به شمار می رود.

روش های اخذ پاسپورت یونان

از راه های متنوعی می توان به هدف بزرگی همچون اخذ پاسپورت یونان رسید. برای مهاجرت به یونان و دریافت اقامت دائم فرد می تواند از روش های زیر اقدام کند.

پاسپورت یونان

دریافت پاسپورت از طریق سرمایه گذاری در یونان

لازم به ذکر است که به منظور انجام این کار بایستی فرد حداقل 250 هزار یورو در یکی از حساب های بانکی خود داشته باشد.

مانند دیگر کشور ها، نداشتن سابقه کیفری و دادگاهی، از جمله شرایط اخذ تلقی می شود. همچنین، خرید ملک در یونان با سرمایه گذاری امکان پذیر است.

کسی که برای مهاجرت به این کشور قصد سرمایه گذاری دارد باید دو نکته ی نرخ رشد اقتصادی و ریسک را در نظر بگیرد تا بتواند پاسپورت را بدست آورد.

دریافت پاسپورت از طریق ویزای کاری یونان

یکی دیگر از روش های اخذ پاسپورت یونان، دریافت ویزای کاری و اقامت می باشد.

این روش به این شکل است که اگر فردی قصد کار در یونان را داشت، در ابتدا باید برای ورود به این کشور، ویزای توریستی را دریافت کرده و به محض داخل شدن، یک کار فرما برای ارائه پیشنهاد شغلی و انجام کار های مربوطه یافته و پس از آن، به کشور خود برگردد. اگر قصد کار در یونان را دارید، ابتدا باید برای دریافت ویزای توریستی اقدام کنید.

پس از اتمام این قضایا و گرفتن جواب مثبت، کارفرما با فرد متقاضی تماس حاصل خواهد کرد.

جالب است بدانید که نامه دعوت نامه رسمی و قرارداد کاری از طرف کارفرمای یونانی به سفارت خانه یا کنسولگری یونان در کشور متقاضی ارسال خواهد شد که از این طریق شخص به مصاحبه دعوت می شود.

این روند ممکن است از ابتدا تا انتها حدود یک سال به طول بینجامد. لذا اتمام این اقدامات می تواند به اخذ پاسپورت یونان بینجامد.

دریافت پاسپورت یونان از طریق تحصیل

دانشجویان تا شش ماه بعد از اتمام دروس خود فرصت دارند تا در جست و جوی کار باشند، در صورتی که بتوانند شغلی بیابند، خواهند توانست اقامت کاری را نیز دریافت کنند.

در واقع ویزای تحصیلی شان به نوع کاری تبدیل خواهد گشت. همچنین دانشجویان پس از گذشت 5 سال با پرداخت مالیات، موفق می شوند تا اقامت دائم یونان را اخذ نمایند و در نهایت پس از دو سال، دریافت پاسپورت نیز امکان پذیر خواهد شد.

اخذ پاسپورت یونان از طریق ازدواج با یک فرد یونانی

لازم به ذکر است که گاهی اوقات پیش می آید، برخی از افراد علاقه مند هستند تا با یکی از شهروندان یونان ازدواج کنند، از این رو باید در کشور خود نسبت به جمع کردن مدارک بر آیند و خود را برای مصاحبه در سفارت یونان آماده کنند.

مهاجرت به یونان از طریق ازدواج

به علاوه فرد خارجی باید ثابت کند که از نظر مالی می تواند همسر یونانی خود را از نظر مالی تحت حمایت در آورد و در پرداخت هزینه های زندگی با وی همراه باشد.

همچنین تهیه یک مسکن مناسب به منظور داشتن یک زندگی عالی از سوی فرد غیر یونانی الزامی است. هر دو طرف باید ثابت کنند که هدف شان تشکیل زندگی مشترک، ازدواج و در کنار هم ماندن بدون خیانت می باشد. در کل یونان را می‌توان بهترین کشور اروپایی برای مهاجرت معرفی کرد.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *