همه چیز درباره خرید ملک در فرانسه و اخذ اقامت

همه چیز درباره خرید ملک در فرانسه و اخذ اقامت

بیش از 8 راه مختلف و متنوع برای مهاجرت به فرانسه وجود دارد و سرمایه‌گذاری در فرانسه، یکی از این روش‌هاست. خرید ملک در فرانسه، از جمله محبوب‌ترین روش‌های سرمایه‌گذاری است که ایرانیان هم طی سال‌های گذشته، به آن تمایل نشان داده‌اند. آمارها نشان می‌دهد تا سال 2020 میلادی، بیش از 11 درصد از املاک فرانسه توسط خارجی‌ها خریده شده است. همین آمار ساده نشان از محبوبیت مهاجرت از طریق خرید ملک به فرانسه دارد.

در مقاله پیش رو اطلاعات دست اول و مهمی در مورد این موضوع خدمتتان ارائه کردیم. ذکر یک نکته دیگر هم الزامی به نظر می‌رسد: اطلاعاتی که در این مطلب در اختیارتان قرار گرفته، صرفاً برای افزایش اطلاعات عمومی شما در مورد خرید ملک در فرانسه است و ممکن است جزو خدمات کاریابی بین المللی بهراد نباشد. لذا اگر قصد مهاجرت دارید، توصیه ما به شما این است که فرم ارزیابی مهاجرت را پر کنید.

خرید ملک در فرانسه

خرید ملک در فرانسه یکی از روش های مناسب برای اخذ اقامت در این کشور است که اخیراً با استقبال زیادی از طرف ایرانیان مواجه شده است.

مدارک و شرایط خرید ملک در فرانسه

در حال حاضر هیچ محدودیتی برای مهاجرت به فرانسه از طریق خرید ملک برای غیراروپایی‌ها وجود ندارد. در این رابطه اگر متقاضی با یک فرد آشنا به امور املاک و مستغلات اقدام به خرید کند، این فرآیند را راحت‌تر و با اطمینان بیشتر می‌تواند انجام دهد.

درصورتی‌که اگر بخواهد به‌طور مستقیم از صاحب ملک خریداری کند، این امکان وجود دارد که قیمت اعلام شده توسط وی، واقعی نبوده و یا حتی قیمت ملک را تا دو برابر آنچه به یک فرانسوی می‌گوید به یک فرد خارجی اعلام کند.

حتما بخوانید:
ویزای سرمایه گذاری فرانسه

در این مقاله قصد داریم سرمایه موردنیاز برای خرید ملک در فرانسه، مدارک، شرایط و غیره را به‌طور کامل بررسی کنیم. شما برای اخذ اقامت فرانسه از طریق خرید ملک باید شرایط و مدارکی را داشته باشید که در زیر به آن‌ها اشاره می‌کنیم :

  • گذرنامه با اعتبار حداقل 2.5 سال
  • قطعه عکس رنگی پاسپورتی
  • اصل ترجمه مدارک کاری نظیر روزنامه رسمی شرکت ، معرفی‌نامه کاری ، جواز کسب و غیره
  • بیمه مسافرتی 90 روزه
  • اصل ترجمه شناسنامه فرد اصلی و کلیه اعضای خانواده با تائید دادگستری و وزارت امور خارجه
  • اصل ترجمه اسناد مالکیت با تائید دادگستری و وزارت امور خارجه
  • گواهی مانده حساب شخصی با مانده قابل قبول زبان انگلیسی
  • گردش 3 یا 6 ماهه به حساب بانکی شخصی قوی به زبان انگلیسی
  • شایان‌ذکر است بر اساس قوانین کشور فرانسه کنسولگری سفارت در ایران حق دریافت تکمیلی بیشتر را داراست.

از مشاوره تا اقامت

آیا واقعاً می‌توان با خرید ملک در فرانسه اقامت گرفت؟

برخلاف برخی دیگر از کشورها، فرانسه “ویزای طلایی” یا دیگر طرح‌های سرمایه‌گذاری برای خرید ملک ندارد. این بدان معناست که اگرچه محدودیتی برای خرید ملک توسط خارجی‌ها وجود ندارد،  اما شما باید مانند هر شهروند غیراروپایی برای دریافت ویزای اقامت فرانسه و در صورت تمایل برای اقامت دائم درخواست دهید.

البته وکلای ما در کاریابی بین المللی بهراد با داشتن تجربه در زمینه خرید ملک در فرانسه به راحتی می‌توانند اقامت شما را از طریق این روش اخذ کنند و از زندگی در فرانسه لذت ببرید.

هزینه خرید ملک در فرانسه چقدر است؟

هزینه خرید  ملک در فرانسه بسته به نوع ملک و موقعیت مکانی آن به طرز چشمگیری متفاوت است. در زیر قیمت هر مترمربع خانه در فرانسه را در شهرها و موقعیت‌های مکانی مختلف را آوردیم.

موقعیت مکانیقیمت آپارتمان به ازای هر مترمربع در مرکز شهرقیمت آپارتمان به ازای هر مترمربع در حومه
پاریس (Paris)13852 یورو10335 یورو
نیس (Nice)6325 یورو4725 یورو
آنتیب (Antibes)5125 یورو4000 یورو
لیون (Lyon)5100 یورو3057 یورو
تولوز (Toulouse)4688 یورو3043 یورو
نانت (Nantes)4288 یورو2622 یورو
مون‌ پلیه (Montpellier)3660 یورو2575 یورو
لیل (Lille)3220 یورو2540 یورو
مارسی (Marseille)3200 یورو2530 یورو

همانطور که ملاحظه کردید قیمت خرید خانه در فرانسه در شهر‌ها و مناطق مختلف فرانسه به ازای هر متربع متفاوت است. طبق جدول بالا پاریس (Paris) گران‌ترین و شهر مارسی (Marseille) ارزان‌ترین شهر فرانسه برای خرید ملک است. شما می‌توانید براساس جدول فوق و خرید ملک، اقامت فرانسه از طریق خرید ملک را اخذ نمایید.

مراحل خرید ملک در فرانسه

اگر می‌خواهید اقامت فرانسه را با خرید ملک اخذ کنید باید مراحلی را طی کنید. در زیر به این مراحل اشاره می‌کنیم. اما باید مدنظر داشته باشید که طی کردن این مراحل بدون داشتن وکیل و کارشناس مهاجرتی تقریباً سخت است و شما را با تنگناهای حقوقی روبرو خواهد کرد.

  • مشخص کردن ملک مورد نظر و تعیین میزان سرمایه
  • بعد از خرید ملک به شما یک ویزای تایپ D فرانسه می‌دهند.
  • این ویزا حداقل یک سال برای شما اعتبار دارد و شما می‌توانید مجدد آن را تمدید کنید.
  • حال شما با خرید خانه در فرانسه و دریافت این ویزا می‌توانید اقامت خود را طولانی‌تر کنید و با یافتن کار و خرید بیزنس حتی به راحتی اقامت دائم بگیرید.

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

مالیات و هزینه‌ های جانبی خرید ملک در فرانسه

با خرید خانه در فرانسه، مالیات و هزینه‌هایی برای نمایندگان املاک، دفاتر اسناد رسمی، وکلا وجود دارد که شما باید طبق قوانین دولت فرانسه آن‌ها را پرداخت کنید. این هزینه‌ها شامل:

  • هزینه های دفاتر مشاور املاک، حدود 5 – 8 درصد
  • حق تمبر (Droit de mutation) 5.8 درصد
  • هزینه‌های وام مسکن (در صورت استفاده از بانک فرانسوی) – 1٪ کارمزد، به‌اضافه 250 یورو برای بررسی ارزیابی.
  • هزینه های دفتر اسناد رسمی (که توسط دولت دریافت می‌شود). این هزینه‌ها با توجه به قیمت خرید ملک متفاوت است.
قیمت ملکنرخ اسناد رسمی (Notaire)
0 الی 6500 یورو3.945 درصد
6500 الی 17000 یورو1.627 درصد
17000 الی 600001.085 درصد
بالای 600000.814 درصد

در حین خرید ملک در فرانسه، باید دقت کنید که مالیات یکی از مهم‌ترین چیزهایی است که باید در بودجه شما لحاظ شود. به‌طورکلی دو نوع مالیات بر املاک مسکونی در فرانسه وجود دارد – مالیات زمین (taxe foncière) و مالیات محلی (taxe d’habitation).

مالیات زمین بر اساس ارزش اجاره سالانه ملک ضرب درصد تعیین شده توسط بخش محلی مشخص می‌گردد. اگر ملک، محل سکونت اصلی شما باشد، مالیات حدود 1٪ و برای خرید خانه‌های دوم تا 3٪ است.

تمکن مالی موردنیاز برای اقامت از طریق خرید ملک در فرانسه

مقدار تمکن مالی موردنیاز برای دریافت اقامت فرانسه با این روش مبلغی است که شما باید با آن اثبات کنید که از پس هزینه زندگی در فرانسه برمی‌آیید. شما می‌توانید تمکن مالی خود را با دارایی‌ها و حساب بانکی‌های خود در ایران اثبات کنید. اما حداقل تمکن مالی تعیین شده به ازای هرماه 2000 یورو است.

مزایای سرمایه‌گذاری در فرانسه با خرید ملک

  • امکان همراهی با خانواده
  • امکان دریافت اقامت موقت
  • استفاده از خدمات درمانی رایگان
  • امکان کار در مدت حضور در فرانسه
  • کمترین میزان حضور فیزیکی در خاک فرانسه
  • عدم نیاز به مدرک زبان

از مشاوره تا اقامت

کنارتان هستیم. کافیست فرم مشاوره را پر کنید.

جمع بندی

همان‌طور که در به این مقاله ذکر کردیم، روند خرید ملک در فرانسه و به دنبال آن اخذ اقامت دائم در این کشور، نیازمند برنامه‌ریزی و دقت بسیار است. شما می‌توانید با کارشناسان و وکلای مهاجرتی موسسه حقوقی بین‌المللی دادگران حق و عدالت ارتباط برقرار کرده و با ارائه مدارک و اطلاعات خود به آن‌ها، خود را تا چندین قدم به هدف خود که خرید ملک در فرانسه و مهاجرت به آن جاست، نزدیک کنید.

وکلا و مشاوران مهاجرتی ما، پس از بررسی مدارک و شرایطتان و ارائه مشاوره، نسبت به اخذ تضمینی اقامت فرانسه از طریق خرید ملک اقدام می‌نماید.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *